31 July 2013

DEAR DIARY...

päiväkirja1 päiväkirja2 päiväkirja3 päiväkirja4 Mulle tulee yleensä aina kesällä hirveä innostus päiväkirjan kirjoittamiseen, ja sitten se lähes poikkeuksetta syksyllä jää... Nyt olin kuitenkin saanut viimeisimmän päiväkirjani viimeistä sivua myöten täyteen ja tarvitsin uuden. Mulla oli Suomalaiseen kirjakauppaan vielä muutama euro lahjakortilla, joten kävin ostamassa uuden sieltä. Noita ihania talokuosisia oli jäljellä vain yksi (kukkatarra on itse liimaamani). Siinä on ihanan paksut sivut (voi kirjoittaa tussillakin), nyt on taas motivaatio päiväkirjan kirjoittamiseen korkealla :-D Olisi niin siistiä lukea joskus tulevaisuudessa vanhoja päiväkirjoja, jos niitä vain olisi jaksanut kirjoittaa. Huomasin just eilen, että mulla oli oikeasti pakottava tarve päästä kirjoittamaan, koska mulla oli niin paljon kerrottavaa. Siis päiväkirjalle! Ihan hassua. Kylläpä onnistuin saamaan paljon tekstiä yhdestä päiväkirjasta... Kirjoitatteko te päiväkirjaa?

In English: 
I just bought a new diary, isn't it pretty? A new diary with blank pages got me really motivated to write. Only yesterday I actually got this huge urge to write because I had so much to tell - to a diary! Isn't it funny. Do you write a diary?

17 comments:

  1. juuu mäkin kirjotan päiväkirjaa! oon kirjottanu jo monta vuotta, ja ihan parasta aina kun saa yhden kirjan täyteen ja pääsee ostamaan uuden. Päiväkirja on super jees! ja vanhoi on kiva ja no ehkä myös vähän noloa selailla :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Se on parasta! Ja haha ihan totta, useimmiten ainakin mulla päällimäinen tunne vanhoja päiväkirjoja lukiessa on myötähäpeä... :-D:-D

      Delete
  2. en kirjota, mutta haluaisin kyllä! en vaan osaa, en ikinä tiiä mitä kirjottaisin :-D tuo on kyllä hirmu kivannäkönen!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mä alotan aina uuden päiväkirjan ekan merkinnän selittämällä mistä sen päiväkirjan ostin :-D Ja kyllähän sinne tulee monesti kirjotettua vaan päivän tapahtumista tylsän luettelomaisesti... Mut kannattaa kokeilla, se on kivaa ja terapeuttista!:-)

      Delete
  3. Totta kai, on kiva purkaa ajatuksiaan paperille kaunistelematta. Hankin kesäkuussa uuden, ja nyt on jo varmaan kaksi kolmasosaa kirjoitettu, että samanlainen innostus on ollut nyt mulla kuin sinullakin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niinpä :-) Voi vitsi, pysyispä mullakin samanlainen innostus päällä ja muistaisin ja jaksaisin kirjoittaa ahkerasti loman loputtuakin!

      Delete
  4. kirjoitan itse ihan jokapäivä päiväkirjaa :) on kiva aina vuosien päästä lukea mitä on tehnyt vuosi sitten ja mitä on mielessä ollut, hyvä harrastus ja erittäin terapeuttistakin! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vau!! Toi on kyllä ihan totta, ois huippua jos jaksaisi kirjoittaa itsekin noin ahkerasti :-)

      Delete
  5. Mä aina nuorempana alotin kirjottamaan päiväkirjaa, mutta into meni nopeesti ohi ja sitten se vaan jäi... kunnes iski uudelleen ja oli pakko ostaa uusi kirja vaikka edellinen ei ollut edes puolillaan.. Nykyään harmittaa, kun esim. vaihtariajoilta ei ole kuin jotain harvoja kirjoituksia. Jälkikäteen olis niin kiva lukea vanhoja ajatuksia (joskin ne varmaan herättäis aikamoista myötähäpeää).

    ReplyDelete
    Replies
    1. I feel you, mulla on ihan sama juttu... Nyt aattelin että alan oikeesti kirjoittaa useammin, ois todellakin mielenkiintoista lukea tulevaisuudessa muutakin kun jotain yläasteajan "iik näin mun ihastuksen tänään kassajonossa!!" -juttuja :---D

      Delete
  6. Mä kirjotin joskus pikkusena yheksän/kymmenen vuotiaana päiväkirjaa, kirjotin sen puoleen väliin ja heitin kaapin pohjalle. Löysin sen siitä ehkä vuos pari sen jälkeen ja heitin sen sitte pois ku kaikki oli siitä miten kamala sisko on tai äiti tai kuka tahansa ja myötähäpeä oli suuri. 2011 lopussa kuitenki jostain syystä ostin ihanan paksun vihkon ja alle vuodessa se vaan täytty. Päiväkirjan pitäminen on jotain niin ihanaa etten tiiä mitään ihanempaa! :) Jotenkin mulla on sellanen ajatus että vuodessa on pakko olla vaan yks ja nyt alkaa ahistaa kun vuoden alussa hankittu alkaa loppumaan :S Ja kai se vanhojen päiväkirjojen selaamisen myötä tuleva myötähäpeä itteään kohtaan kuuluu asiaan. Ku tarpeeks aikaa kuluu niin sitä oppii arvostamaan vaikka oli kuinka nolo tai kauhee käsiala :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ihan totta, se myötähäpeä vaan kuuluu vanhoihin päiväkirjoihin :-D Sun pitää ostaa jotain superpaksuja muistikirjoja, ettei päiväkirja ehdi loppua ennen aikojaan! Tai sitten vaan päästää irti periaatteestas ja kirjoittaa täyteen vuoden aikana niin monta päiväkirjaa kuin tekstiä vaan tulee ;-)

      Delete
  7. En omista päiväkirjaa, enkä juurikaan kirjoita muuta kuin blogiini. Tahtoisin kyllä löytää mielenkiinnon ammentaa ajatuksiani myös paperille. Toisaalta en haluaisi syvimpien salaisuuksieni lojuvan huoneessani yhdessä kirjassa peläten, että joku saattaisi sitä joskus minun tietämättäni lukea!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blogi onkin tosi hyvä alusta päiväkirjamaiseen kirjoitteluun! Julkiseen blogiin ei vain oikein voi kirjoittaa niitä henkilökohtaisimpia juttuja. Ja totta, varsinkin nuorempana mun piti aina piilottaa päiväkirja ihan ihmeellisiin piiloihin, kun pelkäsin että joku muu löytäisi sen ja lukisi kaikki mun salaisuudet :-D

      Delete
  8. hei te jotka ette "osaa" kirjottaa päiväkirjaan! mulla on iha sama juttu ja siksipä oonki ollu tässä parin vuoden ajan tosi innostunu kalenterista :) en käytä sitä varsinaiseen(?) tarkotukseen eli muistuttamaan asioista, vaan täyttelen jälkikäteen päiväkirjan tapaan :)

    ReplyDelete

▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲

▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
(click image for original source)
All photos (unless stated otherwise) © Nipsulintu, please don't use them without my permission. ☮. Powered by Blogger.