28 August 2014

Rethymno, Crete

Otin nämä kuvat kesäkuussa Retimnonin kaupungissa Kreetalla. Tämän vuotinen reissu oli jo mun kuudes kerta Retimnonissa, ja olen aika varma, ettei se jäänyt viimeiseksi. Joka matkalla löytää aina jotain uutta, ja toisaalta tietyt jutut on ja pysyy. Vasta nyt viimeisen parin vuoden aikana oon oppinut katsomaan etelänmatkoilla kameran etsimen läpi muutakin kuin palmuja, merta, auringonlaskuja ja ruokaa. Valitsinkin tähän postaukseen sellaisia kuvia, jotka kertoo, mitä muutakin mielenkiintoista nähtävää Retimnonin kaltaisessa lomakohteessa voi olla. Retimnonissa on hieno vanha kaupunki venetsialaisine satamineen ja linnoituksineen, ja kontrastiksi sille myös isohko nykyaikainen kaupunki sen ympärillä. Vanhan kaupungin ostoskaduilla oli mun mielestä parasta kulkea pää kenossa ja ihastella kauppojen näyteikkunoiden sijaan niiden yläpuolella olevia upeita vanhoja parvekkeita ja ikkunoita, ja välillä hymyillä parvekkeilla istuville paikallisille, jotka katselivat turistien menoa alhaalla kadulla. Suosittelen kokeilmaan! (Aiemmin oon postannut kuvia Retimnonista muun muassa täällä, täällä ja täällä.)
 

3 comments:

  1. Kreikkalaiset talot on jotenki tosi hienoja. Oon kans monena vuonna käyny kreikassa ja ihailen aina kaikkia jänniä taloja ja parvekkeita ja portaita ja pikkusia kujia talojen välissä :D Ja haaveilen et sais asua sellasessa talossa. Monet noista taloista on vähä rupsahtaneita mut silti ne on kuitenki ihan sairaan kauniita. Äää haluun kreikkaan :D

    ReplyDelete
  2. Amazing photo. ;)
    -------------------------------
    esqedark.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. vau nää kuvat on aivan mielettömiä ♥

    ReplyDelete

▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲

▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
(click image for original source)
All photos (unless stated otherwise) © Nipsulintu, please don't use them without my permission. ☮. Powered by Blogger.