19 July 2016

Kalenteriaskartelua

Mulla on uusi askarteluhurahdus: kalenterit! Törmäsin alunperin instagramissa ihanasti koristelluihin plannereihin, ja sitten löysin Planner Lovers Finland -nettisivun ja fb-ryhmän. Myös youtubesta oon katsonut tosi paljon "plan with me" -videoita ja sekalaisia pikku askartelututoriaaleja. Oon jo nyt ihan koukussa, vaikka oon itse hädin tuskin päässyt aloittamaan itse plannerointia.

Oon käyttänyt A6- tai A5-kokoista lukuvuosikalenteria jo muistaakseni 5. luokasta asti, ja jo ensimmäistä kalenteria muistan koristelleeni erivärisillä kynillä, tarroilla ja lehdistä leikatuilla kuvilla ja teksteillä. Tää ilmiö on siis jo vaikka kuinka vanha ja minullekin tavallaan vanha tuttu juttu, mutta vasta nyt kalenterin koristelusta ja täydentämisestä juuri omaan tarpeeseen sopivaksi on tullut kansainvälinen muoti-ilmiö.

Yllä olevassa kuvassa näkyy mun ensimmäinen planner-askartelu noin viikon takaa: tuollainen aloitussivu tai "dashboard". Käytin sen tekemiseen jotakin vanhaa Tigerin kuviopaperia, washi-teippejä, ruutupaperimaisen tarran sekä origamipaperipaketista leikatun kuvan. Himoitsen MAMBI:n kaunista Happy Planneria, mutta päädyin nyt käytännöllisyyden vuoksi ostamaan Suomalaisesta kirjakaupasta ihan tavallisen lukuvuosikalenterin. Katsotaan mitä kaikkea kivaa keksin siihen.
Haluaisin jokaisen kuukauden kohdalle välilehden tai edes "tabin", mutta en ole vielä päättänyt, miten toteuttaisin sen. Tuossa näkyy nyt muutamat post-it-laput, joilla kokeilin tabien paikkaa. Nuo on kyllä niin söpön väriset, ettei haittaisi vaikka ne jäisivätkin tuohon pidemmäksikin aikaa :-D
Kalenterin lisäksi ostin vähän muutakin sälää. Kynät on niitä sellaisia poispyyhittäviä. Pikkuiset teipit on Suomalaisesta ja kaksi isompaa Tigerista. Viivoitin on Suomalaisen alelaarista, oli pakko napata sekin vielä mukaan kun ei mulla ollut tarpeeksi isoa viivoitinta (ja se kimaltaa!).
Etsy on oikea tarrataivas, ja tässä on mun ihka ensimmäinen tarratilaus sieltä. Kaupan nimi näkyykin tarra-arkkien alareunassa, PeacefulmindDesign. Nämä oli melko edullisia ja vaihtoehtoja oli todella paljon, pakko varmaan tilata jossakin vaiheessa lisää... Tää kalenteriaskartelu on myös siitä hyvä just mulle, että pääsen kanavoimaan mun tarrahulluuden tuollaiseen käyttöesineeseen jota saan ihailla joka päivä :-D
Onko siellä muita kalentereihin hurahtaneita? Ilmiantakaa itsenne!

8 comments:

  1. Hei, tosi kiva oli löytää sun blogi tänään :) Hienon kalenterin oot väsännyt, ei sitä tiedä vaikka joskus itse innostuis ;)

    ReplyDelete
  2. Voi apua, mäkin oon varmaan kohta ihan koukussa! Harrastin skräppäystä muutamia vuosia sitten ahkerasti ja edelleen on kaapit täynnä kaikenlaista askartelutavaraa, joten varmasti täytyy nyt kalenteri itelleni tuunata :-)

    ReplyDelete
  3. Moikka! Ihana kalenteri, innoistuin itsekin ja nyt pitäis tarroja yms päästä tilaamaan. Miten tilaainen Etsystä sulla onnistui? Oliko tarrat sellaisia kun oletit? Miten maksu? Tulivatko ajallaan perille? :)

    ReplyDelete
  4. En ole ainakaan vielä kiinnostunut kaleenterin tekemisestä.
    Osallistu kastehelmi kulhojen (6) arvontaan mun blogissa.

    ReplyDelete
  5. hihi munkin pitäisi ehkä herätä blogikoomasta ja kirjoittaa plannereista!

    ReplyDelete
  6. täällä yks kalenterihommiin hurahtanut ja kuumeisesti odottelen oman happy plannerin kilahtamista postiluukusta <3_______<3 alkais tulla jo .... oon katsellut myös tarroja, pitäis laittaa tilaukseen niin pääsis heti askartelemaan sitä uutta kalenteria oikein urakalla. pitääpä tsekkailla läpi tuo siun etsy-myyjä jos löytäis sieltä itsellekin kivoja :-) yks etsy-myyjä mitä oon katsellut niin happycutiestudio, kantsii tsekata ;-)

    ReplyDelete
  7. Voi vitsi mikä viivotin, en olekaan osannut ajatella että tarvitsisin kimaltelevan viivoittimen! :D Ihana ja kaunis on kalenterikin, hauska idea. :)

    ReplyDelete

▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲

▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
(click image for original source)
All photos (unless stated otherwise) © Nipsulintu, please don't use them without my permission. ☮. Powered by Blogger.