11 July 2016

Suoraa ja kiharaa

Hiusjuttuja! Pätkäisin pitkät hiukseni lyhemmäksi jo toukokuussa, ja viime viikolla kävin uudestaan kampaajalla värjäyttämässä tyvikasvun piiloon ja kevennyttämässä (mikä sana) latvaa. Olisiko tää nyt sellainen long bob -pituus? Monta vuotta pitkähiuksisena (täällä näkyy viimeisimmät kuvat minusta pitkähiuksisena täällä blogissa) olleena tämä lyhempi malli tuntuu nyt ihanan kevyeltä, ja en kyllä ihan pian aio kasvattaa takaisin sitä pituutta, mikä mulla oli. Ne oli niin painavat ja esimerkiksi kihartaminen kesti pienen ikuisuuden. Ja vaikka ne oikein laitettuna olikin hyvännäköiset, niin on tää lyhempi tukka jotenkin freesimmän näköinen! Tässä postauksessa kerron vähän noista yllä näkyvästä kahdesta tukkatyylistä (suorana ja kiharana, aika mullistavaa) sekä mun tämän hetkisistä lempparihiustuotteista. Tämän ei ole tarkoitus olla mikään tutoriaali, koska internet on täynnä paljon mua taitavampia hiustenlaittajia, mutta tässä nyt joitakin juttuja, jotka oon havainnut hyviksi.
En voi elää ilman kuivashampoota. Käytän sitä puhtaisiinkiin hiuksiin erityisesti etuhiuksiin tuomaan pitoa. Toisena ja kolmantena päivänä hiustenpesusta se freesaa ja tuuheuttaa. Oon nyt viimeisen puoli vuotta käyttänyt lähinnä noita Herbinan kuivashampoita hinta-laatusuhteensa ja kotimaisuutensa(?) takia. Four reasonsin kuivashampoo on ihan lemppari, sillä se on eniten muotoilutuotemainen niistä joita oon testannut. Yhden sellaisen hinnalla saa kuitenkin kaksi Herbinaa, joten siksi oon viime aikoina käyttänyt jälkimmäisiä. "Ei-muotoilevana" lämpösuojana föönaukseen mulla on tällä hetkellä vain tuollainen mini-Tresemme. Onko teillä suositella jotakin hyvää ja halpaa lämpösuojaa?
Mulla on luonnostaan suorat hiukset, ja suoristankin hiuksiani raudalla ehkä kerran vuodessa. Tällaiseen lopputulokseen pääsen föönaamalla hiukset lapioharjan kanssa, ja tämä onkin se kaikkein tavallisin hiustyyli mulle vaivattomuutensa takia. Jos jaksan, niin tupeeraan vähän, mutta useimmiten en.
Sitten kihartamiseen! Kuvassa näkyy mun lempituotteet kihartamiseen. No Nothingin tosi tymäkkä kampausneste, jossa on myös lämpösuoja, tekee kiharoista pitkään kestävät. Kiharoiden viimeistelyyn tykkään käyttää TIGI Bed Headin Masterpiece-lakkaa (tuoksuu ihanan hedelmäiseltä), jota tosin yritän käyttää säästellen, kun se on ihan aarre miulle hintansa takia :-D Lisäksi puristelen hiusten pituuksiin saman merkin Mega Whip -möhnää. Se tuoksuu ihan karkilta ja antaa pehmeää pitoa. Sen kanssa kannattaa vain olla tarkkana, ettei se pääse kuivumaan. Vähänkin kuivahtaneena siitä jää hilsemäistä valkoista murua hiuksiin, mikä ei ole ollenkaan toivottu lopputulos. Purkki pitää siis muistaa sulkea heti käytön jälkeen, ja mulla on siinä vielä käytössä mukana tullut extra-kansi tuolla välissä. Vähän niinkuin kivipuuterien mukana on usein se muovinpala puuterin ja vipan välissä!
Aloitan kihartamisen harjaamalla hiukset, suihkuttamalla niihin No Nothingin kampausnestettä ja harjaamalla ne vielä hetken kuluttua uudelleen, sillä tuo kampausneste jää kuivuttuaan vähän koppuraksi.
Oon laiska hiustenkihartaja, joten useimmiten en jaa hiuksia osioihin ennen kiharrusta. Pitäisi kyllä hankkia jotain sellaisia klipsejä tai hainhampaita millä saisi kätevästi ja nopeasti kiinnitettyä osan hiuksista pois tieltä... Mulla ei ole mitään muita lämpörautoja tällä hetkellä kuin Remingtonin monta vuotta vanha muotoilu-/suoristusrauta. Se on ollut ihan huippu, mutta jossain vaiheessa tulee väistämättä eteen uuden muotoiluraudan osto, joten niitäkin saa suositella kommenteissa :-D Taivuttelen hiuksia pääasiassa pois päin kasvoista, mutta teen erityisesti pään sivuille myös eri suuntiin meneviä kiharoita, jotta valmiit laineet olisivat luonnollisemman näköiset.
Heti kiharruksen jälkeen hiukset näyttävät tältä. Pidempien hiusten kanssa yritin aina olla tarkkana, ettei mihinkään jäisi liian suoria osioita. Nyt en ole enää ollenkaan niin tarkka sen suhteen, vähän erilaiset kiharat eri puolilla päätä näyttää vain luonnollisemmalta. Kauniita laineita en ole vielä oppinut tekemään tuolla raudalla, joten vähän korkkiruuvin puolelle meinaa välillä lipsahtaa kun tuolla tavalla vain pyörittää hiukset raudan ympärille. Lyhempien hiusten kanssa voi mun makuun jättää ihan latvan myös suoraksi.
Jos mahdollista, niin lämpöraudalla tehtyihin kiharoihin ei kannattaisi koskea ollenkaan ainakaan kymmeneen minuuttiin. Kiharoiden kannattaa antaa jäähtyä muotoonsa, ja vasta sitten haroa niitä auki, jotta ne säilyttävät kiharuutensa pidempään. Teen tämän hiusten pöyhimisen ja kiharoiden auki haromisen oikeasti aina pää alaspäin, mutta kuvan vuoksi nyt näin :-D (mikä ihana sotku takana näkyvällä pöydällä...)
Ja tässä lopputulos yllä esittelemieni muotoilutuotteiden jälkeen. Tällä tavalla kihartamiseen mulla menee aikaa kymmenisen minuuttia, mutta jos haluaisi siistimpää ja huolellisempaa jälkeä, niin sitten aikaa menee ehkä 15-20 minuuttia. Tällaisia hiushöpinöitä tänään, kivaa maanantaita teille :-)

9 comments:

  1. Ihanaa! Oon aina ihaillut suuresti sun hiuksia, oranssi pukee sua mahdottoman hyvin ja näuyttää kyllä kivalta myös tuon tumman tyven kanssa. Kiva postaus. :-)

    ReplyDelete
  2. Moi Saara :)

    Edelliseen postaukseen viitaten, älä vaan lopeta tätä ihanaa blogiasi! Monesti selaan sun vanhojakin postauksia, sun blogi on niin inspiroiva :) Erityisesti oon tykänny sun huonetta/asuntoa esittelevistä kuvista ja postauksista.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos ihanasta kommentista! Kiva kuulla, sisustusjuttuja on tulossa lähiaikoina :-)

      Delete
  3. Noi sun hiukset on aivan ihanat! kadehdin!

    http://more-than-we.blogspot.fi/

    ReplyDelete
  4. Oot niin kaunis ja noi hiukset on kyllä tosi ihanat noin! Ja mäkin kommentoin edelliseen postaukseen liittyen, että oon seurannut sua vuodesta 2010 enkä oo lähdössä mihinkään täältä, oli postaustahti millainen hyvänsä :-D Ei kannata ottaa paineita, postaa silloin kun tykkäät! Oot hyvä kirjoittamaan ja sun kuvat on olleet aina upeita :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Voi ihana Julia! Tulin niin hyvälle mielelle kun luin sun kommenttia :,) sunkin blogi on edelleen mulla seurannassa!

      Delete

▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲

▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
(click image for original source)
All photos (unless stated otherwise) © Nipsulintu, please don't use them without my permission. ☮. Powered by Blogger.